جراح پروتز سینه

ساخت وبلاگ

کروناویروس نوعی ویروس شایع است که باعث ایجاد عفونت در بینی ، سینوس ها یا گلو می شود. بیشتر ویروس های کرونا خطرناک نیستند. کوید 19 نوعی بیماری است که می تواند باعث عفونت دستگاه تنفسی شود. این بیماری می تواند بر دستگاه تنفسی فوقانی (سینوس ها ، بینی و گلو) یا دستگاه تنفسی تحتانی (بادگیر و ریه ها) تأثیر بگذارد.

همان روشی که سایر کورو ویروسی ها نیز دارند، این بیماری عمدتا از طریق تماس شخص ناقل به فرد ، انتقال می یابد. این عفونت از خفیف تا جدی متغیر است.

SARS-CoV-2 یکی از هفت نوع کرونا ویروس است ، و باعث بیماریهای شدید مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم حاد تنفسی (SARS) می شود. این ویروس های دیگر اغلب عامل سرماخوردگی ها می شوند و در طول سال بر ما تأثیر می گذارند اما برای افراد سالم دیگر تهدیدی جدی نیستند.

در اوایل سال 2020 ، پس از شیوع بیماری دسامبر 2019 در چین ، سازمان بهداشت جهانی SARS-CoV-2 را به عنوان نوع جدیدی از کرونا ویروس معرفی کرد. این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

 

آیا بیش از یک نوع SARS-CoV-2 وجود دارد؟

طبیعی است که ویروس تغییر کند یا جهش یابد. یک مطالعه چینی در مورد 103 مورد مبتلا به COVID-19 نشان می دهد این ویروس دارای دو نوع مختلف است که L و S نامیده می شوند. نوع S قدیمی تر است ، اما نوع L در مراحل اولیه شیوع بیشتری داشت.

تا چه مدت coronavirus دوام خواهد داشت؟

خیلی زود است که بگوییم این بیماری تا چه مدت ادامه خواهد یافت. این امر به موارد بسیاری بستگی دارد ، از جمله کار محققان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویروس ، جستجوی آنها برای معالجه و واکسن و تلاش های مردم برای کاهش سرعت انتشار.

دهها کاندید واکسن در مراحل مختلف توسعه و آزمایش قرار دارند. این روند معمولاً سالها طول می کشد. محققان تا حد امکان آن را سرعت بخشیده اند، اما هنوز هم ممکن است 12 تا 18 ماه طول بکشد تا واکسنی بی خطر به دست مردم برسد.

علائم COVID-19

علائم اصلی شامل موارد زیر است:

  • تب

  • سرفه

  • تنگی نفس

  • خستگی

  • لرز ، گاهی با لرزش

  • درد بدن

  • سردرد

  • گلو درد

  • از دست دادن بو و مزه

  • حالت تهوع

  • اسهال

این ویروس می تواند منجر به ذات الریه ، نارسایی تنفسی ، شوک سپتیک و مرگ شود. بسیاری از عوارض COVID-19 ممکن است در اثر بیماری شناخته شده به عنوان سندرم ترشح سیتوکین یا طوفان سایتوکاین ایجاد شود. این در شرایطی است که

اگر علائم شدید زیر را در خود یا دوستان خود مشاهده کردید ، سریعاً به کمک پزشک مراجعه کنید.

 

  • مشکل در تنفس یا تنگی نفس

  • درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

  • سردرگمی جدید

  • نمی توان کاملاً از خواب بیدار شد

  • لب یا صورت مایل به آبی

سکته مغزی نیز در برخی از مبتلایان به COVID-19 گزارش شده است. علائم سکته مغزی عبارتند از :

  • صورت. آیا یک طرف صورت فرد بی حسی است یا افتادگی دارد؟

  • آیا یک بازو ضعیف است یا بی حس؟ ا

  • سخن، گفتار. آیا آنها می توانند به وضوح صحبت کنند؟ از آنها بخواهید یک جمله را تکرار کنند.

علائم ممکن است، در مدت زمان 2 روز یا هر 14 سال نشان داده شود. از نظر افراد دیگر متفاوت است.

 

به گفته محققان در چین ، اینها شایع ترین علائم در بین افرادی بود که COVID-19 داشتند:

  • تب 99٪

  • خستگی 70٪

  • سرفه 59٪

  • عدم اشتها 40٪

  • درد بدن 35٪

  • تنگی نفس 31٪

  • مخاط / خلط 27٪

 

اگر فکر می کنید کرونا دارید ، چه کاری انجام دهید؟

اگر احساس خوبی ندارید ، در خانه بمانید. حتی اگر علائم خفیفی مانند سردرد و آبریزش بینی دارید ، تا بهتر شدن در خانه بمانید. اجازه دهید تا پزشکان روی افرادی که به طور جدی تری مبتلا هستند تمرکز کنند.

اگر در تنفس مشکل دارید با پزشک تماس بگیرید. احتمالا به کمک پزشکی نیاز دارید. توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و و اخبار COVID-19 را دنبال کنید، مراقبت های لازم و اطلاعات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس را بدست آورید.

منبع مقاله COVID-19 چیست؟

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:07

ضربان قلب در هنگام ورزش افزايش مي يابد. شايد زماني‌كه براي رسيدن به تناسب اندام، تمرينات ورزشي انجام مي‌دهيد، به قلب‌تان فشار زيادي وارد نشود ، با وجود اين، براي اينكه اكسيژن و انرژي بيشتري به اعضاي بدن‌تان برسد، بايد ضربان قلب‌تان افزايش پيدا كند. به ضربان قلب در حين ورزش كردن، ضربان قلب هدف گفته مي‌شود. در حالي كه ضربان قلب در نتيجه فعاليت بدني افزايش مي يابد ، با گذشت زمان ضربان قلب هدف كاهش پيدا مي كند. اين بدان معناست كه قلب براي بدست آوردن مواد مغذي و اكسيژن لازم به قسمت هاي مختلف بدن كمتر كار مي كند و باعث مي شود كارايي بيشتري پيدا كند.

 

ورزش‌هاي هوازي، با هدف كاهش ضربان هدف انجام مي‌شوند. ضربان قلب هدف نرمال و بيشينه ضربان قلب با افزايش سن، كاهش پيدا مي‌كند. اين كاهش ضربان قلب با انجام ورزش‌هايي با شدت بالا به وقوع مي‌پيوندد. انجمن قلب آمريكا (AHA) اظهار مي دارد كه حداكثر ضربان قلب هنگام ورزش بايد تقريباً برابر با 220 تپش در هر دقيقه منهاي سن فرد باشد.

 

از آنجا كه واكنش بدن هر فرد به ورزش متفاوت است ، ضربان قلب هدف به عنوان يك محدوده شناخته شده به عنوان ضربان قلب هدف معرفي مي شود.

جدول زير محدوده مورد نظر ضربان قلب مناسب براي طيف سني را نشان مي دهد. فعاليت افراد در سنين مختلف در زماني كه با شدت ۵۰ تا ۸۵ درصد ورزش مي‌كنند با زماني كه شدت تمرينات ورزشي ۱۰۰ درصد است، تفاوت دارد:

منبع

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:25

میدانیم که بواسیر یا سایر عارضه های نشیمنگاهی در گروه بیماری های خطرناک قرار نمی گیرند و از این بابت جای نگرانی نیست. مگر در موارد اندکی که مدت زمانی طولانی به این بیماری ها بی توجهی شود و در نهایت این عارضه ها باعث ایجاد عفونت و مشکلاتی برای بیمار شوند.

قطعا مثل سایر بیماری ها روش هایی برای پیشگیری از این عارضه وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان احتمال ابتلا به هموروئید را هم کاهش داد.

عوامل گوناگونی در ایجاد هموروئید تاثیر گذارند که مشکلات گوارشی نظیر یبوست طولانی مدت و اسهال مزمن از اصلی ترین دلایل ایجاد فشار در ناحیه مقعد و در نهایت بروز بواسیر شناخته شده اند.

البته بی تحرکی و نشستن به مدت طولانی، ژنتیک، بلند کردن اجسام سنگین، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج و اضافه وزن هم در ایجاد این عارضه بی تاثیر نیستند. می دانیم که هموروئید همان عروق خونی در دیواره و اطراف مقعد است که به دلیل حساسیت بالا نباید تحت فشار قرار بگیرد. زمانیکه به این رگها فشار وارد شود، تحریک شده و دچار کشیدگی و التهاب شده و از حالت عادی خود خارج می شوند. در چنین شرایطی شما به بواسیر مبتلا شده اید.

ممکن است فردی سالها به این عارضه دچار باشد اما متوجه آن نشود و این عارضه علائمی ایجاد نکرده باشد. البته در همه موارد اینچنین نیست و رایج ترین نشانه های بواسیر شامل خونریزی، درد، سوزش و خارش، برآمدگی در داخل یا بیرون از مقعد و در مواردی احساس دفع نشدن کامل مدفوع است.

در بواسیر خارجی این علائم می تواند شدت یابد و روال زندگی عادی فرد را با مشکلاتی مواجه کند. عارضه های مقعدی گاهی می توانند علائم شبیه به هم ایجاد کنند و برای اینکه بطور قطعی بیماری تان تشخیص داده شود باید به دکتر متخصص مراجعه کنید. مثلا سرطان مقعد هم نشانه هایی شبیه بواسیر ایجاد می کند، بنابراین باید چنین علائمی را جدی بگیرید.

اما چگونه هموروئید تشخیص داده می شود؟

اگر بواسیر خارجی باشد، دکتر با معاینه ناحیه نشیمنگاهی می تواند آن را تشخیص دهد. اما هموروئید داخلی کمی سخت تر تشخیص داده می شود. انجام آزمایشات زیر می تواند به پزشک کمک کند:

معاینه با انگشت: در این روش دکتر با وارد کردن انگشت خود به داخل کانال مقعد و در صورتی که هرگونه برجستگی را احساس کند انجام آزمایشات لازم را تجویز می کند.

آزمایشات کولونوسکوپی یا آنوسکوپی: این روش ها برای مشاهده داخل مقعد و اطمینان از وجود این عارضه انجام می شود.

همانطور که گفته شد هموروئید خارجی علائم حادی ایجاد می کند و در این شرایط بیمار ترجیح می‌دهد از طریق روش های درمان سریع بواسیر یا هموروئید خارجی استفاده کند تا هرچه زودتر به روال عادی زندگی اش بازگردد.

ادامه مطلب

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : درمان سریع بواسیر,درمان بواسیر خارجی,درمان قطعی بواسیر, نویسنده : شیما shimanami بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:00

بواسیر یا هموروئید، فیستول، شقاق و کیست مویی از اصلی ترین عارضه های نشیمنگاهی هستند که با یکدیگر متفاوت اند اما در مواقعی علائم آنها باهم مشترک است و یکی از علل ایجاد آنها می تواند مشکلات گوارشی باشد.

این بیماری در واقع آسیب دیدگی و التهاب رگ ها در ناحیه تحتانی رکتوم و مقعد است و زمانی که این عروق از حالت طبیعی خود خارج می شوند، بواسیر بروز پیدا کرده است. افرادی که تغذیه مناسب و سبک زندگی درستی دارند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

اما دلایلی که باعث ایجاد این آسیب دیدگی در رگ ها می شوند شامل یبوست، اسهال مزمن، نشستن در زمان طولانی، ژنتیک، چاقی، زور زدن زیاد هنگام اجابت مزاج و … می باشد. این عوامل باعث ایجاد فشار در این ناحیه می شوند و همین فشار به دلیل حساسیت بالای مقعد می تواند منجر به آسیب دیدگی و بروز بیماری شود.

مبتلایان به بواسیر علائم متفاوتی را تجربه می کنند و علت این است که هموروئید می تواند در انواع مختلفی ایجاد شود.

بواسیر داخلی:  اگر عروقی که در انتهای رکتوم و داخل کانال مقعد هستند دچار آسیب و کشیدگی شوند، بواسیر داخلی است. هموروئید داخلی می تواند مدت ها بدون علائم باشد و شایع ترین علامت آن مشاهده خون در مدفوع است.

بواسیر خارجی: اگر شریان های خونی بیرون و اطراف مقعد درگیر شوند بواسیر خارجی است. هموروئید خارجی معمولا همراه با علائمی مثل درد شدید هنگام نشستن، سوزش و خارش در ناحیه مقعد، التهاب و تورم اطراف مقعد و خونریزی همراه است. البته این علائم می توانند در هر دو نوع هموروئید مشترک باشند اما در بواسیر خارجی شدت آنها بیشتر است.

بواسیر خونی: هر دو نوع بواسیر داخلی و خارجی می توانند دچار خونریزی شدید شوند که در این شرایط به آن ها بواسیر خونی گفته می شود.

وقتی خونریزی بواسیر زیاد می شود، بیمار تقریبا در شرایط اورژانسی قرار می گیرد و باید سریعا به پزشک مربوطه مراجعه کند. دکتر متخصص ابتدا با معاینه فیزیکی مشکل بیمار را بررسی می کند و اگر نیاز به انجام آزمایشاتی برای تشخیص بیماری باشد، آنها را انجام می دهد.

مشاهده ادامه مطلب

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : درمان بواسیر با لیزر,درمان هموروئید با لیزر,لیزر بواسیر,لیزر هموروئید, نویسنده : شیما shimanami بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:20

بواسیر یا هموروئید به متورم شدن سیاهرگ های مقعدی در اثر فشار گفته میشود. یک راه درمان ساده و سریع برای رسیدن به نتیجه قطعی درمان لیزری است که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

این روش در مطب پزشک انجام شده و چه قبل و چه بعد از عمل نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. در واقع عمل جراحی و درمان خونریزی بواسیر (هموروئید) با لیزر بصورت سرپایی است. همچنین قبل از  لیزر هموروئید نیاز به مراقبت خاصی نخواهد بود.

 

برای شروع عمل بیمار به روی شکم دراز کشیده و برای کاهش استرس به بیمار بی حسی تزریق می شود. فرایند عمل در کمتر از یک ساعت انجام شده و پس از آن معمولاً موضع بخیه زده نمی شود. میزان درد و خونریزی بیمار در طی عمل بسیار کم است. پس از انجام لیزر بیمار می تواند به محیط کار یا منزل باز گردد، اما بهتر است رانندگی نکند و یک نفر همراه داشته باشد. دوره نقاهت این درمان کوتاه بوده و معمولاً جای زخم در طی چند روز و به سرعت بهبود می یابد.

اما جراحی بواسیر با لیزر چگونه انجام می شود؟ همان طور که توضیح دادیم، بواسیر متورم شدن سیاهرگ ها و کشیدگی آن است. در صورتی که بیمار نسبت به درمان بی توجه باشد، به تدریج این سیاهرگ دچار افتادگی شده و حتی ممکن است از مقعد نیز خارج شود. در این صورت لازم است این بافت به طور کامل حذف شود. اما در صورتی که بیماری در مراحل ابتدایی باشد، درمان ساده تر انجام میگیرد. به طور کلی دو نوع لیزر وجود دارد:

لیزر مادون قرمز

لیزر مادون قرمز یا IRC نوع ضعیف تری از لیزر است که بافت را برش نمی دهد. این نوع لیزر توسط پروب مخصوص بر روی موضع و بر روی رگ بالای هموروئید تابیده می شود. این اشعه موجب انقباض و انبساط رگ شده تا در نهایت مسیر خونرسانی به سیاهرگ قطع شود. در نتیجه این امر بافت بواسیری خشک شده و در طی چند روز از بین می رود.

لیزر CO2

لیزر CO2 از ترکیب گاز CO2 و جریان الکتریکی به دست می آید. این اشعه قدرت مند، می تواند موضع بواسیری را بدون خطر برش داده و جدا کند و جایگزین مناسبی برای تیغ جراحی باشد. پرتوهای لیزر کوتاه بوده و پزشک می تواند به راحتی موضع را مشاهده نماید، در نتیجه احتمال خطا و یا آسیب به نواحی اطراف وجود ندارد.

یکی از خصوصیات لیزر ترمیم همزمان اعصاب و رگ های آسیب دیده با برش موضع است. از طرفی دیگر اشعه لیزر موضع را ضد عفونی کرده و از عفونت پیشگیری می نماید.

مزیت های درمان هموروئید با لیزر

از مزایای درمان بواسیر با لیزر نسبت به دیگر روشها می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • عمل با لیزر بدون احساس درد یا خونریزی انجام میشود.

  • لیزر درمانی سرپایی و سریع و محدودیت های بستری در بیمارستان را ندارد.

  • نیازی به بیهوشی ندارد، در نتیجه مناسب برای بیمارانی است که به هر دلیلی نمی توانند بیهوشی دریافت کنند.

  • این درمان جای زخم های آزار دهنده ای به جای نمیگذارد.

  • لیزر سرعت بهبودی را افزایش می دهد.

  • لیزر به بافت های اطراف به خصوص اسفنکتر آسیبی وارد نکرده و خطراتی مثل بی اختیاری را به همراه ندارد.

  • این درمان روشی قطعی بوده و موجب میشود، برای همیشه از این بیماری آزار دهنده خلاص شوید.

  • در مقایسه با سایرین از هزینه مناسب تری برخوردار است.

مراقبت های بعد از عمل لیزر بواسیر

رعایت مراقبت های بعد از عمل لیزر می تواند به تسریع روند درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری کمک کند. این مراقبت ها به این شرح است:

  • حداقل 30 دقیقه در طول روز ورزش کنید.

  • در صورتی که بعد از عمل دردی را احساس می کنید، می توانید از داروهای مسکن فاقد کدئین استفاده کنید. کدئین خود می تواند عاملی برای یبوست باشد.

  • از زیاد نشستن و به مدت طولانی ایستادن بپرهیزید.

  • در صورتی که بعد از درمان همچنان مبتلا به یبوست هستید، با مشورت پزشک از مکمل های فیبر مثل پسیلیوم استفاده کنید.

  • لازم است هر چند روز یکبار به پزشک مراجعه کنید؛ تا فرایند درمان و بهبودی مورد بررسی قرار گیرد.

  • مصرف داروهای تجویزی پزشک را فراموش نکنید.

  • از زخم خود مراقبت کنید. لباس های تنگ با الیاف مصنوعی نپوشید. از نشستن بر روی سطوح سخت بپرهیزید.

  • وزن خود را کاهش دهید.

  • مصرف الکل و سیگار را قطع کنید.

رژیم غذایی

  • رژیم غذایی بعد از درمان باید ساده باشد، می توانید تا چند روز از غذاهای مایع مانند انواع سوپ های رقیق استفاده کنید.

  • مصرف انواع خوراکی های فیبر دار را در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوراکی های دارای فیبر حجم مدفوع را افزایش داده و به درمان یبوست کمک می کنند. برای این منظور باید مصرف انواع میوه ها، سبزیجات و غلات را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  • مصرف غذاهای تند و شور را به حداقل کاهش دهید.

  • مصرف روزانه 8 لیوان آب در طول روز الزامی است.

​منبع

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 28 اسفند 1398 ساعت: 3:03

بیماری بواسیر یا هموروئید (Hemorrhoids) نوعی عارضه دردناک مقعدی است که می تواند خونریزی و خارش نیز ایجاد کند. در واقع هموروئید ها جزئی از بدن هر فرد است و به بالشتک ها یا شبکه ای از سیاهرگ ها در مقعد گفته میشود. در صورتی که به هر دلیلی این سیاهرگ ها آسیب ببینند، متورم و یا زخمی شوند، این بیماری ایجاد میشود. این هموروئید ها هم داخل کانال مقعد و هم در خارج از آن قرار دارند. چند روش مختلف برای درمان هموروئید وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم :

درمان قطعی با لیزر

درمان قطعی بواسیر با لیزر روشی قطعی است که در کوتاه ترین زمان ممکن و نیز با هزینه ای مناسب به طور کامل بیماری را برطرف می کند. در این روش اشعه قدرت مند لیزر که از تماس جریان الکتریکی با گاز CO2 به دست می آید. موضع متورم را برش داده و قطع میکند. درمان با این روش دقت بالایی داشته و مانع از آسیب به نواحی اطراف می شود.

نوع دیگری از لیزر وجود دارد که به لیزر مادون قرمز یا IRC معروف است. این نوع لیزر موضع را برش نمی دهد، بلکه با تابش این اشعه سیاهرگ بالای بواسیر برای چند دقیقه منقبض و سپس منبسط شده و جریان گردش خون در آن قطع میشود. در نتیجه بافت بواسیری از بین خواهد رفت. با توجه به همه این توضیحات می توان گفت این روش بهترین راهکار برای درمان هموروئید است.

معایب لیزر درمانی

درمان هموروئید با لیزر عیب یا خطر جدی ندارد و بیماران بدون ایجاد هر گونه مشکلی بهبود پیدا میکنند. خونریزی و درد خفیف تا ده روز بعد از درمان طبیعی است، اما در صورت درگیری با عوارض جدی لازم است با پزشک در این مورد مشورت نمایید.

مزیت لیزر درمانی

  • درمان سریع و سرپایی
  • بدون درد یا خونریزی
  • بدون ایجاد عوارض و درمان قطعی
  • مقرون به صرفه
  • بدون ایجاد اسکار و جای زخم آزار دهنده
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • بدون نیاز به بستری در بیمارستان و تزریق داروهای بیهوشی
  • مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی
  • درمانی بی خطر و ایمن

درمان فوری هموروئید با رابربند

درمان این بیماری با رابربند یا کش لاستیکی به منظور قطع جریان خون در بافت است. زیرا اگر خون در بافت گردش نداشته باشد. بافت در واقع مرده و از بین می رود. به همین جهت در درمان به رابربند کش لاستیکی بر پایه هموروئید بسته می شود، تا جریان خونرسانی به آن را قطع نماید.

معایب رابربند

  • درد شدید
  • خطر عود مجدد
  • خونریزی
  • تنها مناسب برای درمان هموروئید داخلی

مزیت های رابربند

  • درمان سریع و سرپایی
  • بدون نیاز به تزریق بیهوشی
  • بدون نیازی به بستری در بیمارستان
  • دوره نقاهت کوتاه
  • بدون ایجاد عوارضی مانند به جای ماندن اسکار
  • هزینه مناسب

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی، تزریق اسکلروزان (تزریق فنل در روغن زیتون) به سیاهرگ های بواسیری است. تزریق این ماده به سیاهرگ آسیب دیده موجب چسبندگی در آن شده و با قطع جریان خونرسانی، پس از طی مدتی رگ آسیب دیده هم از بین رفته و جذب می شود. این درمان تنها برای بواسیرهای درجه یک، دو کاربرد دارد.

معایب اسکلروتراپی

  • لخته شدن خون
  • کبودی پوست
  • قطعی نبودن درمان
  • خطر عود مجدد بیماری
  • تغییرات رنگ پوست
  • سردرد
  • تهوع
  • سوزش

مزیت های اسکلروتراپی

  • درمان سریع و سرپایی
  • بدون ایجاد درد و خونریزی
  • مناسب برای انواع بواسیر
  • هزینه مناسب تر
  • بدون نیاز به تزریق بیهوشی

درمان سریع بواسیر با دارو

داروهای مناسب این بیماری دارای خواص ضد التهابی، ضد خارش و سوزش و نیز قابض هستند. از داروی های مناسب این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

  • داروی روهمورین : این داروی خوراکی عروق گسترش یافته را از بین برده و از این طریق به درمان بواسیر کمک می کند. در مورد مصرف این دارو بهتر با پزشک مشورت نمایید.و اما به طور کلی مصرف این دارو 2 بار در روز و با معده خالی توصیه می شود.
  • پماد یا شیاف آنتی هموروئید : این دارو می تواند به جهت تسکین خارش، سوزش، درد کاربرد داشته باشد و دارای خاصیت قابض است. این دارو را می توان تا 3 الی 4 مرتبه در روز مصرف نمود. بهترین زمان مصرف آنتی هموروئید بعد از اجابت مزاج است. در ضمن دوره مصرف این دارو 7 روز است.
  • پماد ام جی : این ماده با استفاده از عصاره گیاه مورد تولید شده است و دارای یون های وازواکتیو و یون های منقبض کننده عروق است. از همین روی دارو دارای خواص التیام بخشی، ضد التهاب و ضد قارچ است. بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • پراموکسین : این دارو به جهت درمان تحریکات جزئی پوست کاربرد دارد، اما برای این بیماری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو می توانند درد، سوزش و خارش را برطرف نماید.

درمان خانگی

با استفاده از روشهای زیر می توان علائم بیماری را موقتاً تسکین داد.

  • حمام سیتز، نشستن در آب گرم می تواند علائم بیماری را موقتاً تسکین دهد و التهاب را برطرف نماید. برای تاثیر گذاری حداقل 20دقیقه و سه بار در روز این روش را تکرار کنید.
  • کمپرس یخ، سرما می تواند درد شدید مقعد را برطرف نماید. برای این منظور 10 الی 20 دقیقه این کمپرس را بر روی مقعد قرار دهید.
  • مصرف داروهای مسکن برای کاهش درد
  • آلوئه ورا، استعمال آلوئه ورا بر روی مقعد می توان به بهبود علائم و درمان التهاب کمک نماید.
  • مصرف مکمل های فیبر یا ملین های طبیعی مصرف پسلیوم برای مدت محدود و با مشورت پزشک

منبع

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 15 اسفند 1398 ساعت: 16:28

 مراقبت های بعد از درمان

مراقبت های پس از درمان در مورد بیماران مبتلا به این عارضه اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در نتیجه گیری از درمان موثر است. همچنین رعایت این نکات در پیشگیری از بیماری نیز موثر است:

مصرف فیبر :

فیبر ماده ای غذایی مفید و ضروری برای بدن است که هر فرد باید به طور متوسط روزانه 25 الی 30 گرم فیبر در طول روز مصرف نماید. فیبر در بدن انسان قابل هضم و جذب نیست در نتیجه در روده ها تجمع می کند و با افزایش حجم مدفوع به درمان بیماری کمک خواهد نمود. فیبر در انواع میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شود. از خوراکی های حاوی فیبر می توانیم به انواع حبوبات، نخود فرنگی، آووکادو، آلو، انجیر، خانواده بری ها مثل توت فرنگی و بلوبری و …اشاره کنیم. باید فیبر به تدریج به رژیم غذایی افزوده شود.

نوشیدن آب :

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز ضامن سلامت بدن به خصوص روده ها خواهد بود. آب مدفوع را نرم نموده و در دوره نقاهت به بهبود سریع تر و در آینده در جلوگیری از عود مجدد بیماری موثر است.

ورزش :

ورزش و فعالیت بدنی رد تسریع بهبودی و جلوگیری از عود مجدد آن موثر است. حداقل ورزش روزانه 30 دقیقه تعیین شده است. در ضمن لازم است از ورزش های سبک تر مثل پیاده روی برای نتیجه گیری از درمان کمک بگیرید.

حمام سیتز :

استفاده از حمام سیتز یا نشیمن در دوره نقاهت پس از عمل به درمان سریع تر کمک میکند. حمام سیتز در بهبود التهاب و درد پس از جراحی موثر است. برای این منظور می توانید از لگن حمام و یا وان آب گرم کمک بگیرید. برای افزایش بازدهی به آب حمام مقداری جوش شیرین یا نمک اپسوم بیافزایید.

کمپرس یخ :

استفاده از کمپرس سرد در بهبود درد بعد از عمل موثر است. برای این منظور تنها کافی است چند تکه یخ را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و در حوله بپیچید.

همچنین رعایت نکات زیر در بهبودی پس از عمل موثر خواهد بود.

اجتناب از سیگار و الکل

حفظ تعادل وزن

اجتناب از زیاد نشستن و یا به مدت طولانی ایستادن

اقدام فوری برای اجابت مزاج

پرهیز از زور زدن در توالت

مصرف مکمل های فیبر نظیر پسلیوم در صورت لزوم و با مشورت پزشک

مراقبت از ناحیه مقعد مثل نشستن بر روی سطوح نرم و یا استفاده از بالش های نرم دوناتی شکل

استفاده از لباس های با الیاف پلی استر و چسبان

اجتناب از دستمال های زبر و معطر

اجتناب از شوینده های بهداشتی عطری

منبع www.talab.org

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 196 تاريخ : پنجشنبه 1 اسفند 1398 ساعت: 14:34

مقعد قسمتي از روده مي باشد كه در انتهاي آن رگ هاي خوني حساس وجود دارد. در عصر حاضر، بيماري هاي مرتبط با اين ناحيه به دليل تغيير شيوه زندگي مانند نشستن هاي طولاني و غذاهاي پرچرب و كم فيبر، رو به افزايش مي باشد. برخي از اين بيماري ها مانند بواسير يا هموروئيد ، شقاق، كيست مويي و …خوش خيم مي باشند كه يبوست علت اصلي بيشتر آنهاست. اما مشكلاتي مانند سرطان مقعد و روده، بيماري هايي جدي تر مربوط به اين ناحيه هستند كه بايد به سرعت درمان شوند.

عدم توجه به بيماري هاي نشيمنگاهي باعث ايجاد مشكلات جبران ناپذيري خواهد شد براي مثال بيماري شما ممكن است در صورت تشخيص به موقع و شروع فرآيند درمان، با دارو و يا روش هاي خانگي بهبود يابد. در صورتي كه اگر بيماري خود را جدي نگيريد و اقدام به درمان نكنيد، چاره اي به جز استفاده از تيغ جراحي نخواهيد داشت.

هركدام از بيماري هاي نشيمنگاهي در يك سن خاصي رايج تر است مثلاً شقاق بيشتر افراد جوان را درگير مي كند و بواسير يا هموروئيد در بزرگسالي و سنين بالاتر. با توجه به شيوع بيش از اندازه اين بيماري ها مخصوصاً بواسير در اكثر افراد، ما در اين مقاله به بررسي اين عارضه و بهترين روش براي درمان آن مي پردازيم.

بواسير يا هموروئيد چيست؟

بواسير يا هموروئيد در واقع رگ هاي واريسي واقع در محل اتصال روده و مقعد مي باشد. اين بافت طبيعي در كنار اسفنكتر قرار دارد و وظيفه آن بسته شدن كامل مقعد است كه از بروز ترشحات جلوگيري مي كند.

در هنگام اجابت مزاج اين توده ها كوچكتر ميشوند تا به مدفوع اجازه عبور از روده را بدهند. بواسير در همه افراد وجود دارد اما فقط موقعي مشكل ساز مي شود كه اين رگ هاي خوني بزرگتر از آنچه كه بايد باشند، شوند.

منبع: نيك صالحي

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت: 19:21

از آنجایی که درمان بواسیر خارجی یا هموروئید بیرون زده بدون جراحی طرفداران بیشتری دارد، به شرح بیشتر این روش های درمان می پردازیم:

لیزر بواسیر

درمان بواسیر خارجی با لیزر بهترین روش غیر جراحی با حداقل تهاجم است که به عنوان بهترین گزینه موثر و سریع درمان این بیماری شناخته می شود. در این روش با تابش لیزر بر روی بافت درمان بیماری انجام می شود.

لیزر توده متورم هموروئید را برش داده و جدا می کند. این درمان با دقت بالایی انجام شده و احتمال آسیب و خطا ب وجود ندارد. همچنین این درمان موجب می شود، بافت هموروئیدی بیشتری از مقعد جدا شود و درمان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

در درمان بواسیر با لیزر از نور مادون قرمز، لیزر یا جریان الکتریکی با همان کارایی استفاده می شود. انعقاد مادون قرمز یکی از انواع لیزر است که سرپایی و در مطب پزشک انجام می شود. برای انجام عمل جراحی لیزر بواسیر که معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد، می توان آرام بخش ملایم استفاده نمود.

از مزایت های لیزر نسبت به روشهای جراحی می توانیم از این موارد یاد کنیم:

  • لیزر درمان سرپایی و سریع

  • بدون نیاز به تزریق بیهوشی

  • هزینه مناسب تر

  • بدون احساس درد

  • کاهش چشمگیر مقدار خونریزی

  • بدون نیاز به پانسمان

  • بدون احتمال عفونت

  • درمان قطعی بدون خطر عود مجدد

  • اسکار کمتر

  • ترمیم سریع زخم، کاهش دوره نقاهت

  • ایمن و بدون خطر

  • بدون خطر آسیب به بافت ها و بروز بی اختیاری

درمان لیزری روشی قطعی شناخته می شود، که آمارها از موفقیت 98% آن خبر می دهند اما این درمان در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که خود بیمار نیز برای درمان تلاش کند و روشهای پیشگیری از بیماری را رعایت نماید. زیرا در غیر این صورت امکان عود مجدد به سادگی فراهم می شود.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی از روشهای پرکاربرد برای درماناین بیماری است. در این روش از تزریق دارویی مخصوص برای از بین بردن واریس ها استفاده می شود، تا جریان خون رسانی به آنها به طور کامل قطع شود. برای درمان به روش اسکلروتراپی ماده ای به نام اسکلروزان که از ترکیب فنل در روغن زیتون به دست می آید، را به عروق متورم تزریق می کنند. پس از مدتی این ماده در سیاهرگ مورد نظر چسبندگی ایجاد کرده و با تورم دیواره آن، گردش خون به طور کامل قطع میشود، در نتیجه پس از چند روز سیاهرگ خشک شده و از بین می رود.

درمان با اسکلروتراپی موجب سرعت بخشیدن به درمان شده به علاوه این روش بدون احساس درد یا خونریزی انجام شده و نتیجه گیری از آن سریع و بدون آسیب است. اما این روش برای درمان تمامی هموروئید های خارجی مناسب نیست، از طرفی قطعی نبودن درمان و عوارضی که ایجاد میشود، محبوبیت استفاده از آن را تحت تاثیر قرار داده است. در برخی موارد تزریق باعث تغییر رنگ پوست، درد در موضع تزریق، سردرد و تجمع لخته خون می گردد. البته این عوارض موقتی هستند و پس از طی چند روز ناپدید می شوند.

 

درمان خانگی بواسیر

بواسیر خارجی یک مشکل بسیار شایع است. تخمین زده می شود، که 75 درصد از مردم دنیا در برخی از مقاطع زندگی خود آن را تجربه کنند. برخی از روشها خانگی که می توانند به درمان بیماری کمک کنند، به این شرح است:

 

 فندق جادوگر

گیاه فندق جادوگر می تواند خارش و درد، که دو علامت اصلی بواسیر است، را کاهش دهد. این گیاه یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین می تواند تورم را نیز کاهش دهد. برای استفاده از فندق جادوگر می توان عصاره آن را خریداری کرد و مستقیماً روی ناحیه متورم اعمال نمود. 

 آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا قدمت زیادی در درمان این بیماری داشته و یکی از روشهای خانگی موثر برای درمان این بیماری شمار می رود. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است، که ممکن است به کاهش سوزش کمک کند. اگرچه شواهد بالینی کافی در مورد اثرات ژل آلوئه ورا وجود ندارد ، اما مرکز ملی سلامت، مصرف موضعی آن را بی خطر اعلام کرده است.

 

می توانید برای درمان باید از ژل آلوئه ورا خالص استفاده کنید. ژل آلوئه ورا خالص را مستقیماً از داخل برگ گیاه آلوئه خارج کرده و بر روی ناحیه متورم استعمال نمایید.

 

برخی از بیماران، به ویژه افرادی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند، نسبت به آلوئه ورا، نیز حساس هستند. به همین جهت پیشنهاد می شود قبل از استعمال، مقداری کمی از آن را بر روی ساعد تست و واکنش های آلرژیک را بررسی کنید. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، می توانید از آن استفاده کنید.

 

 حمام گرم با نمک اپسوم

حمام گرم می تواند به تسکین سوزش حاصل از این بیماری کمک کند. می توانید از حمام sitz آماده که بر روی دریچه توالت نصب شده، یک وان پلاستیکی کوچک یا وان حمام کمک بگیرید و پس استرلیزه کردن آن را با آب گرم پر کنید. استفاده از حمام گرم بهتر است به مدت 20 دقیقه و پس از هر حرکت روده باشد. افزودن نمک Epsom به آب حمام سرعت بهبود را افزایش می دهد.

 

پمادهای بدون نسخه

انواع داروهای بواسیر شامل پمادها و کرم های بدون نسخه که در همه فروشگاه ها یافت می شوند، و می توانند به تسکین فوری علائم بیماری کمک کنند. برخی از این پماد ها می توانند تورم را کاهش داده و به هموروئید کمک کنند تا سریعتر بهبود یابد. از این دارو ها می توانیم به پماد آنتی هموروئید، هیدروکورتیزون، ام جی، لیدوکائین، نیتروگلیسیرین اشاره کنیم. اگر از کرم هیدروکورتیزون استفاده می کنید، بیش از یک هفته مصرف آن را ادامه ندهید.

 

کمپرس سرد

استعمال بسته های یخ یا کمپرس های سرد بر روی مقعد به مدت 15 دقیقه می تواند تورم و درد را برطرف کند. این روش برای کاهش تورم هموروئید های بزرگ و دردناک مؤثر است. می توانید یخ را درون یک پارچه یا حوله بپیچید. هرگز یخ را مستقیماً بر روی پوست قرار ندهید.

 

 نرم کننده های مدفوع

به گفته موسسه ملی دیابت و گوارش و بیماری های کلیوی ، نرم کننده های مدفوع یا مکمل های فیبر مانند psyllium می توانند به کاهش یبوست، نرم کردن مدفوع و دفع بدون درد روده کمک کنند. بسیاری از این نرم کننده های مدفوع به فرم هایی مانند پودر، کپسول و مایعاتی در دسترس هستند.

 

 لباس گشاد و پنبه ای

جایگزینی لباس های تنگ پلی استری با پنبه (به خصوص لباس زیر پنبه) می تواند به تمیز و خشک شدن ناحیه مقعد کمک کند. این روش به طور بالقوه می تواند علائم را کاهش دهد. همچنین برای کاهش تحریک استفاده از مواد شوینده معطر یا نرم کننده های پارچه را محدود کنید.

 

مراقبت های بعد از درمان

  • مصرف 25 گرم یا 30 گرم فیبر در روز، مصرف انواع میوه ها، سبزیجات

  • نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز

  • رعایت بهداشت مقعد

  • مراقبت از زخم و استفاده از بالش های نرم دوناتی شکل برای نشستن

  •  ورزش منظم حداقل 30 دقیقه در روز

  • پرهیز از نشستن برای مدت طولانی

  • پرهیز از تاخیر در اجابت مزاج

  • اجتناب از دستمال توالتهای معطر

  • ترک سیگار و نوشیدن الکل

  • مصرف ملین در صورت ابتلا به یبوست مداوم

  • اجتناب از ایستادن و نشستن به مدت طولانی

  • کاهش دادن وزن برای جلوگیری از فشار وارده بر مقعد

  • اجتناب از جا به جایی اشیاء سنگین

لینک ​منبع : faradeed.ir/000K3V

 

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 233 تاريخ : دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت: 17:29

بیماری بواسیر(هموروئید) در اثر تورم و گشاد شدن دیواره سیاهرگ ها در مقعد پدید می آید.این بیماری آزار دهنده درد شدید، خونریزی و خارش به همراه دارد. با وجود آنکه این بیماری قابل درمان است و بهترین روش برای درمان آن، درمان بواسی با لیزر است. با این حال این عارضه با رعایت نکاتی ساده قابل پیشگیری است. طبق گزارش منتشر شده در سایت بازتاب راهکار های پیشگیری از بواسیر به این شرح است:

مراقبت های پس از درمان در مورد بیماران مبتلا به این عارضه اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در نتیجه گیری از درمان موثر است. همچنین رعایت این نکات در پیشگیری از بیماری نیز موثر است:

  • مصرف فیبر : فیبر ماده ای غذایی مفید و ضروری برای بدن است که هر فرد باید به طور متوسط روزانه 25 الی 30 گرم فیبر در طول روز مصرف نماید. فیبر در بدن انسان قابل هضم و جذب نیست در نتیجه در روده ها تجمع می کند و با افزایش حجم مدفوع به درمان بیماری کمک خواهد نمود. فیبر در انواع میوه ها، سبزیجات و غلات یافت می شود. از خوراکی های حاوی فیبر می توانیم به انواع حبوبات، نخود فرنگی، آووکادو، آلو، انجیر، خانواده بری ها مثل توت فرنگی و بلوبری و …اشاره کنیم. باید فیبر به تدریج به رژیم غذایی افزوده شود.

  • نوشیدن آب : نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در طول روز ضامن سلامت بدن به خصوص روده ها خواهد بود. آب مدفوع را نرم نموده و در دوره نقاهت به بهبود سریع تر و در آینده در جلوگیری از عود مجدد بیماری موثر است.

  • ورزش : ورزش و فعالیت بدنی در تسریع بهبودی و جلوگیری از عود مجدد آن موثر است. حداقل ورزش روزانه 30 دقیقه تعیین شده است. در ضمن لازم است از ورزش های سبک تر مثل پیاده روی برای نتیجه گیری از درمان کمک بگیرید.

  • حمام سیتز : استفاده از حمام سیتز یا نشیمن در دوره نقاهت پس از عمل به درمان سریع تر کمک میکند. حمام سیتز در بهبود التهاب و درد پس از جراحی موثر است. برای این منظور می توانید از لگن حمام و یا وان آب گرم کمک بگیرید. برای افزایش بازدهی به آب حمام مقداری جوش شیرین یا نمک اپسوم بیافزایید.

  • کمپرس یخ : استفاده از کمپرس سرد در بهبود درد بعد از عمل موثر است. برای این منظور تنها کافی است چند تکه یخ را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و در حوله بپیچید.

همچنین رعایت نکات زیر در بهبودی پس از عمل موثر خواهد بود.

  • اجتناب از سیگار و الکل

  • حفظ تعادل وزن

  • اجتناب از زیاد نشستن و یا به مدت طولانی ایستادن

  • اقدام فوری برای اجابت مزاج

  • پرهیز از زور زدن در توالت

  • مصرف مکمل های فیبر نظیر پسلیوم در صورت لزوم و با مشورت پزشک

  • مراقبت از ناحیه مقعد مثل نشستن بر روی سطوح نرم و یا استفاده از بالش های نرم دوناتی شکل

  • استفاده از لباس های با الیاف پلی استر و چسبان

  • اجتناب از دستمال های زبر و معطر

  • اجتناب از شوینده های بهداشتی عطری

در آخر رعایت دستورات پزشک و نیز مصرف داروهای تجویزی به تسریع روند درمان و نتیجه گیری قطعی از لیزر هموروئید کمک می نماید.

 

جراح پروتز سینه...
ما را در سایت جراح پروتز سینه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شیما shimanami بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 27 بهمن 1398 ساعت: 14:55